آموزش ماهیگیری به یک نفر

بسیاری از پیشرفت های حرفه ای امروزی توسط تلاش ها برای ایجاد کلاس های دانش آموز محور انجام می شود، جایی که به جای ارائه اطلاعات به دانش آموزان، از روش های سازنده گرایی استفاده می کنیم که دانش آموزان را برای کشف و ایجاد معنای خود توانمند می کند. با این حال، اغلب اوقات، PD به شکل “یک سخنرانی در مورد اینکه چرا نباید سخنرانی کنید” ارائه می شود. درعوض، می‌توانیم از فناوری برای کمک به معلمان استفاده کنیم تا به خود بیاموزند که چگونه به دانش‌آموزان خود آموزش دهند.

به یک فرد ماهیگیری را آموزش دهید
دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما باید دانش آموزان را توانمند کنیم تا یادگیری خود را تا حدی که توانایی دارند هدایت کنند. روش آموزش «ارائه محتوا»، که در آن معلم برای ارائه اطلاعات به دانش‌آموزان سخنرانی می‌کند، فواید خود را دارد: یک سخنران پرشور می‌تواند دانش‌آموزان را تشویق کند که به موضوعی علاقه مند شوند که در غیر این صورت به آن اهمیت نمی‌دهند. برخی از دانش آموزانی که خوانندگان مسلط نیستند، می توانند از ارائه مطالب به صورت شفاهی بهره مند شوند.

با این حال، محدودیت های سخنرانی به خوبی مستند شده است: برای دانش آموزان بسیار آسان است که از یک سخنرانی جدا شوند. اطلاعات باید برای دانش‌آموز «متوسط» هدف قرار گیرد و دانش‌آموزانی را که جلوتر یا عقب هستند کنار بگذارند.

روانشناسی شناختی پایه ادعا می کند که یادگیری از طریق انجام دادن منجر به درک عمیق تر و حفظ بهتر می شود.

در مقاله‌ای در مجله Science، آلزو باجاک تحقیقاتی را بررسی می‌کند که نشان می‌دهد دانش‌آموزان در هنگام سخنرانی به اندازه‌ای که می‌توانستند یاد نمی‌گیرند. شلی رایت یک سخنرانی عالی در TEDx در مورد مزایای چشمگیری که هنگام تغییر از یک کلاس درس مبتنی بر سخنرانی به یک کلاس درس دانشجو محور مشاهده کرد، ارائه می دهد.

البته طعنه آمیز است که سازمان هایی مانند TED که آموزش مترقی را ترویج می کنند، در قالب سخنرانی انجام می شوند. تفاوت اصلی این است که ما این فرصت را داریم که از یک متخصص برتر جهان در مورد مهمترین چیزی که آنها باید بگویند، در 18 دقیقه یا کمتر بشنویم. موارد مورد علاقه من “کلاس ریاضی نیاز به تغییر دارد” دن مایر و “آیا مدارس خلاقیت را می کشند؟” سر کن رابینسون هستند.

من این گفتگوها را در طول چندین سال بارها تماشا کرده‌ام، و دائماً اطلاعات و فلسفه موجود در این سخنرانی‌های کوتاه را باز می‌کنم و به کار می‌برم. چند نفر از ما حتی 18 دقیقه بینش برای به اشتراک گذاشتن به اندازه این گفتگوها داریم؟

یک سخنرانی خوب نوشته می‌شود، تجدیدنظر می‌شود و تمرین می‌شود تا زمانی که به نمونه‌ای از الهام، تند و وضوح تبدیل شود. مگر اینکه ما آمادگی ارائه این سطح از کیفیت را به صورت روزانه به دانش آموزان خود نداشته باشیم، واقعاً باید جایگزین هایی را در نظر بگیریم.

   آموزش ماهیگیری به شخص و قیمت ماهی آکواریومالبته، صرفاً گفتن به معلمان برای «ترک سخنرانی» یک رویکرد دگرگون کننده نیست. گفتن به مردم چه کارهایی را انجام ندهند آسان است. پیدا کردن، شفاف سازی و حمایت از یک جایگزین همان جایی است که چالش واقعی نهفته است. اگر می‌خواهیم به معلمان کمک کنیم که رویکردی دانش‌آموز محور برای آموزش دانش‌آموزان خود داشته باشند، الگوبرداری از آموزش دانش‌آموز محور در توسعه حرفه‌ای مهم است. جان مک کارتی در مقاله Edutopia خود، «یادگیری دانش‌آموز محور: با معلم شروع می‌شود» توضیح می‌دهد که اجازه دادن به دانش‌آموزان برای مشارکت در تصمیم‌گیری و باور به ظرفیت خود برای رهبری، مؤلفه‌های ضروری در ایجاد یک کلاس درس دانش‌آموز محور است.

 

اگر واقعاً به این اصول اعتقاد داریم، باید در مورد PD مبتنی بر سخنرانی بسیار مراقب باشیم، به ویژه هنگامی که مخاطبان «عمومی» را هدف قرار می دهیم که شامل ده ها یا حتی صدها معلم می شود، که همگی ممکن است تجربیات، علایق و اهداف متفاوتی داشته باشند.

آموزش ماهیگیری به یک نفر به همین دلیل است که شبکه های یادگیری شخصی بسیار مهم هستند. به عنوان یک دانش آموز، وظیفه داشتم یک حساب توییتر ایجاد کنم و ده توییت بفرستم. در ابتدا فکر کردم که این یک جور احمقانه است.

آیا واقعاً باید بدانم کیم کارداشیان برای صبحانه چه می خورد؟ به زودی متوجه شدم که توییتر مکانی برای پرورش تجربیات  قیمت روز تن ماهی فلفلی تاپسی شماست شروع به کار نیاز دارد، اما اکنون که مبتکران و مربیانی را دنبال می‌کنم که چیزهای جالبی برای گفتن دارند، توییتر مکانی برای شنیدن من شده است. ایده ها و رویدادهای شگفت انگیزی که برای علاقه من به فناوری آموزش طراحی شده است.

زمانی که کارن بلومبرگ در کارگاه آموزشی ترکیبی که در حال تسهیل آن بودم صحبت کرد، ایده شبکه‌های یادگیری شخصی واقعاً برای من جمع شد. این کارگاه قبلاً برای تأکید بر زمان کار گروهی و شامل چند ارائه کوتاه برنامه ریزی شده بود. کارن قبول کرده بود که یک روز در ناهار به طور غیر رسمی صحبت کند. او تصمیم گرفت در مورد PLN های آنلاین بحث کند، و آن زمان بود که من متوجه شدم که همه ابزارهای آنلاینی که استفاده می کردم.

  • منابع:
    1. Teach a Person to Teach a Person to Teach a Person to Fish
  • تبلیغات: 
    1. استخراج روغن کنجد در خانه
    2. طراحی کابلی که با زلزله تخریب نمیشه
    3. بالاخره خرمای 1 کیلویی نیز کشت شده است!
    4. برای تقویت مو از شامپوی کشمش استفاده می کنند.