ارزشمند ترین لامپ سفید موتور دنیا متعلق به فوتبالیست اروپایی است

در حال حاضر انواع بی‌شماری از لامپ سفید موتور وجود دارد که با باطنی‌ترین و شبه‌علمی‌ترین نام‌ها، با کلماتی مانند لیزر، پلاسما، اولتراکسنون، ویژن پلاس اولترا… تبلیغ می‌شوند. این همه لوازم چیزی بیش از این نیست… یک نیرنگ، همه لامپ های هالوژن هستند، نه لیزر، نه زنون، نه پلاسما…

با دانستن این موضوع، نصب یک لامپ با کارایی بالا از یک برند پیشرو (Osram، Philips، PIAA…) در حال حاضر چیزهای زیادی به دست خواهیم آورد.

در مورد رنگ آن، متاسفم که بسیاری از افسانه ها را از بین می برم، اما هر چه لامپ شفاف تر باشد، نور بیشتری می دهد. بله، می‌دانم، آنهایی که شیشه آبی دارند، نور سفیدتری می‌دهند، اما رنگ نور اهمیت چندانی ندارد، زیرا چشمان ما به طور خودکار «تعادل سفیدی» را انجام می‌دهند و پس از چند دقیقه با تن نور سازگار می‌شوند.

اگر روی شیشه فیلتر بگذاریم، البته نوری که از آن می گذرد را کاهش می دهیم. بنابراین بهترین لامپ ها لامپ های کاملا شفاف هستند. آنهایی هستند که بیشتر روشن می شوند، چیز دیگر این است که “ما باحالیم” برای دیدن چراغ جلوی سفیدترین ماشین.

 

نصب لامپ هایی با قدرت بیشتر از لامپ هایی که ماشین از کارخانه می آید را توصیه نمی کنم. چیز عادی این است که لامپ های 55 یا 60 وات در اصل نصب شده اند.

100 وات وجود دارد، اما در نهایت دو مشکل خطرناک ایجاد می‌کنند: گرمای بیشتری تولید می‌کنند – که اپتیک چراغ جلو را خراب می‌کند – و فشار زیادی به نصب الکتریکی خودرو وارد می‌کنند که می‌تواند منجر به خرابی جدی شود. تعمیر بسیار گران است

بسیار مهم: هرگز شیشه لامپ را با انگشتان خود لمس نکنید. اگر به طور تصادفی این کار را انجام دادید، باید لامپ را با الکل تمیز کنید. دمایی که لامپ هنگام کار به آن می رسد به قدری بالا است که اثر کوچکی از چربی باقی مانده از انگشتان ما روی شیشه باعث تسریع پیر شدن لامپ می شود، قبل از اینکه ذوب شود.